Spring och du ska nå ditt mål

Hej underbara läsare!
Nu ska ni få veta vad som hände igår!
 
Jag tänkte jag skulle springa lite på milen som varje söndag, så jag började värma upp, jogga, cool down och sen joggade jag igen. Och så höll det på, bara den lilla detaljen att jag sprang bra mycket mer än vad jag gick. Det slutade med att milen blev rekordsnabb! 1 mil tog 1,22!! Otroligt stolt, så jag tänkte att jag ska bannemig klara hela rundan (11km) på mindre än 1,30 så jag kämpade på, tyvärr gick det riktigt trögt sista kilometern så spurtade i mål på 1,31 ca, riktigt besviken men det ger mig kämparglöd till att slå det nästa söndag! Då ska jag fixa det på under 1,30.
 
Visst är det kul? :D Att det äntligen händer något! Snart kanske jag kan springa hela milen, och då är det bara två gånger kvar tills jag får shoppa kläder igen :D Och när jag klarat att springa milen 1 gång ska jag anmäla mig till midnattsloppet ;)!
 
Förra veckan fick jag förresten en förfrågan om jag kan baka en födelsedagstårta till en som fyller år på jobbet, självklart sa jag och just nu är den i ugnen ;) Och gissa vad! Jag får betalt! Lika mycket som i butik, 250 kr. 
Har aldrig fått en beställning på bakverk förut. Ja förutom av familjen, men dom pröjsar ju inte ^^ Så det känns riktigt kul! :D
Det blir en hallon och kockos tårta med marsansås, hallonsylt, och gräddöverdrag med jordgubbar :)
Lovar att bilder kommer upp imorgon på både ihopsättningen och det färdiga resultatet :)
Jag hoppas dom gillar den :) Jag kommer nog bara äta en liten liten bit, kan ju inte baka och sen inte ens smaka, det är taskigt mot mig själv som bagare ;P Men ska ut och springa imorgon så springen nog bort biten fort.
Men har fått såna enorma blåsor på lilltårna sen igår så måste göra ett fotbad och fila lite på fötterna för att få bort skiten så jag kan springa imorrn, ska tejpta tårna också.
 
Var på musikal igår också, Chicago, riktigt bra och kul. Sen den, det rekomendrerar jag. Vore så sjukt kul att jobba som musikalartist, men det är bara en dröm, en kul dröm, men som sagt bara en dröm. Ska nog drömma lite för mig själv om musikallivet nu ^^ Tjing!
| |
Upp